duminică, 17 ianuarie 2010

Tort cu mere caramelizate


Ingrediente pentru Tort cu mere caramelizate


  • 200 gr zahar, 
  • 8 mere, 
  • dulceata visine, 
  • un pachet unt

Blat:
  • 5 oua, 
  • 5 lg zahar,
  • 5 lg faina, 
  • esenta vanilie

Mod de preparare: 
200 gr zahar se caramelizeaza intr-o cratita rotunda destul de inalta  (se roteste cratita in asa fel incat sa ajunga si pe peretii cratitei).
Merele se curata de coaja si se scoate cotorul.
Se pun merele in cratita  se umplu cu dulceata de visine.
Se adauga un pachet de unt.
Se dau la cuptor 30 min (se verifica cu o scobitoare daca s-au inmuiat).
Intre timp se face blatul.
5 galbenusuri se bat cu 5 lg de zahar , se adauga 5 lg faina, esenta de vanilie  apoi  si albusele batute spuma. Aceasta compozitie se pune peste mere.
Se da la cuptor pentru 25-30 min. (pana se rumeneste deasupra).
Se lasa sa se raceasca in cratita.
Cand este racit puneti cratita pe foc pentru cateva secunde pentru a se desprinde bine cand il scoateti pe un platou.
Se orneaza cu crema de cacao, ciocolata sau cu frisca (sau si cu una si cu alta).
Este delicios.

2 comentarii:

  1. Mie mi-a iesit foarte bun, doar ca s-a lasat (s-a desumflat) dupa ce l-am scos din cuptor. Imi poti spune ce n-am facut cum trebuie?

    RăspundețiȘtergere
  2. Nu ar fi trebuit.
    Mie imi iese de fiecare data. Si il fac destul de des.
    Cred ca este din cauza fainii.
    Incearca sa pui si putin praf de copt (~ o lingurita) pe care o amesteci cu faina.

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...