luni, 28 noiembrie 2011

Creveți provensali



În primul rând vreau să-i mulțumesc lui Radu Popovici pentru această minunație de rețetă dar și să-i cer scuze că am mai modificat-o pe ici pe colo.


Ingrediente pentru Creveți provensali

2-3 linguri ulei,
300 g orez cu bob lung,
câteva firișoare de șofran, 

500 g creveți,
3 linguri ulei (de preferat de măsline),
1 ceapă,
3 fileuri de anșoa,
1 ardei iute,
5 căței de usturoi,
1 cutie de roșii tocate,
3 tulpini de țelină,
150 ml vin alb sec,
coaja și zeama de la o portocală,
sare,
piper,
frunze de busuioc verde.

Mod de preparare:

Călim ceapa, țelina, ardeiul iute și usturoiul (toate tocate mărunt) la foc mare, amestecând din când în când pentru ~ 5 minute.

Adaugăm roșiile, vinul, anșoa tăiat bucațele, coaja și zeama de la portocală.
Condimentăm cu piper și sare (mai puțină sau chiar deloc, dacă anșoa este foarte sărat).  
Lasăm la foc potrivit, acoperit pe jumatate cu un capac pentru ~ 12 minute.

Între timp călim orezul, adăugăm apa fierbinte ( aprox de 3 ori volumul orezului) și firișoarele de șofran. Se fierbe 10-15 minute pâna nu mai este bobul tare.

După ce a fiert destul sosul nostru adaugăm creveții spălați bine. 
Eu am folosit creveți nedecorticați și i-am lasat pe foc 10 minute, dacă folosiți creveți decorticați lăsații doar 5 minute.
Eu m-am gandit ca se fac mult mai bine întregi și sosul o să iasă mult mai bun.

Servim fierbinte pe pat de orez și ornăm cu frunze de  busuioc.

Poftă bună!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...