luni, 6 august 2012

Salată de vinete cu maioneză

Ingrediente pentru Salată de vinete cu maioneză

3 - 4 vinete ( aprox. 1,5 kg vinete),
1 ceapă mică,
2 căței de usturoi,
1 gălbenuș de ou,
1 linguriță muștar,
200 ml ulei,
zeamă de lămâie,
sare,
piper proaspăt măcinat. 

Mod de preparare:

Vinetele cele mai bune sunt cele lungi și subțirele. Nu spun că cele mari nu ar fi bune, dar cu cât vinetele sunt mai mari, cu atât șansele se măresc să găsim semințe mari.
Vinetele se coc pe grătar la flacără sau pe aragaz cu o tablă dedesubt (în cazul în care nu vreți să frecați 2 zile la aragaz :))
Sunt gata când coaja se face neagră.
Se curăță imediat pe un fund înclinat să se scurgă amăreala.
Se lasă la răcit, tot pe un fund înclinat.

Din gălbenușul de ou, ulei, muștar facem maioneza.
Dregem maioneza cu zeamă de lămâie după gust.
Când vinetele s-au răcit se toacă (de preferat cu un cuțit de plastic), se amestecă cu ceapa și usturoiul tocat mărunt și maioneza.
Condimentăm cu sare și piper. 
Se ține la rece până în momentul servirii.
Se servește cu roșii, ardei gras copt (eu dacă tot m-am copt, am aruncat pe gratar și câțiva ardei grași).
Poftă bună!

Un comentariu:

  1. Imi place foarte mult salata de vinete, eu o fac fara usturoi , dar am sa incerc si eu cu usturoi. Vinetele le pregatesc altfel.Dupa ce le coc si le curat de coaja arsa, le spal sub jet de apa, le storc si le pun intr-o sita de plastic sa se scurga de apa ramasa. Elimin astfel zeama aceea amara. De tocat le toc cu un cutit mare de inox,mie mi se pare ca se toaca mai bine si nu se innegresc deloc. Tocatul cu cutit de lemn este de pe vremuri cand nu se gaseseau cutite de inox. Am mai incercat si altfel si ies bune. Curat vinetele de coaja, le tai cubulete, le sarez, le storc si le opar.Dupa ce s-au racit le dau prin mixer si urmez apoi pasii pentru a face salata. Sunt la fel de gustoase.

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...