marți, 22 octombrie 2013

Ciolan răsfățat pe varză

În anul 2012, în Piața din Sibiu, am văzut acest panou mare cu o rețetă pe măsură.


Cineva, nu spun cine... că e persoană importantă, m-a tot bătut la cap de atunci să o fac și uite rezultatul.
Bine că nu am rătăcit poza ;)


Și pentru că rezultatul a fost așa bun, în mod sigur se va reface, pentru că ai mânca într-una de nu te mai saturi :)

Ingrediente pentru Ciolan răsfățat pe varză


1 varză de aprox. 2 kg
2 buc ciolan de porc afumat
o ceapă
1 linguriță boia iute/dulce
1 linguriță cimbru uscat
3 frunze de dafin
o cană borș
o lingură pastă tomate
sare


Mod de preparare:

Pentru că de la o vreme sunt împotriva prăjitului, am schimbat un pic rețeta pe ici pe colo.
Varza am tocat-o mărunt, am presărat o linguriță de sare și am frecat-o bine.
Am curățat ceapa și am tocat-o mărunt.
Am adăugat ceapa peste varză și am amestecat-o bine.
Am pregătit o oală de pământ, am umplut-o cu apă și am lăsat-o minim 30 minute.
Peste varză am mai adăugat o linguriță de boia iute, o linguriță de cimbru uscat, 3 foi de dafin și o legătură de mărar tocat mărunt.
Am amestecat bine, am pus varza plină de arome în oala de pământ, iar deasupra am așezat cele 2 ciolane înpingându-le bine să intre pe jumătate în varză.
Am vrut să păstrez și osul să lase ceva arome...
Punem capac și dăm la cuptor pentru o oră și jumătate.

După o oră și ceva, scoatem ciolanele, dacă doriți puteți curăța carnea de pe os - acum se desprinde foarte ușor.
Adăugăm în varză o cană cu borș fierbinte - îl punem la fiert înainte să scoatem oala din cuptor.
Mai adăugăm o lingură cu pastă de tomate diluată cu puțină apă și amestecăm bine.
Adăugăm carnea de pe ciolanele de porc și mai dăm la cuptor pentru o oră.
Când e gata se scoate, se lasă un pic să-ți tragă sufletul și servim imediat.
Aranjăm varza pe un platou, punem ciolanul deasupra (sau bucățile de carne de pe ciolan).
Ornăm cu fire de cimbru și ardei iute.
Arată tare bine un ciolan așa mare într-o farfurie, dar un ciolan ar trebui să ajungă pentru două persoane, deci el tot trebuie dezosat înainte de servire.

Poftă bună!

Un comentariu:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...