miercuri, 2 ianuarie 2013

Tort Amaretto cu ciocolată

LA MULȚI ANI 2013!
Vă doresc un an nou mai bun, cu multe bucurii, sănătate și noroc!



Ingrediente pentru Tort Amaretto cu ciocolată


Blat:
50 g unt,
200 g zahăr pudră,
3 ouă,
200 g smântână,
175 g făină,
3 linguri cacao,
1 lingură praf de copt,
1/2 linguriță sare.

Sirop:
300 ml apă,
150 g zahăr,
40 ml Amaretto.

Cremă:
200 g frișcă lichidă,
200 g ciocolată neagră,
200 g unt,
200 g zahăr pudră,
40 ml Amaretto.

Mod de preparare:

Se începe cu prepararea blatului.
Untul la temperatura camerei se freacă bine cu zahărul pudră până se transformă în spumă.
Adăugăm ouăle - la temperatura camerei, unul câte unul și batem bine cu mixerul.
Adăugăm smântâna și batem în continuare până la omogenizare.
Într-un castron cernem făina cu cacao, praf de copt și sarea, după care se adaugă în ploaie la celelalate ingrediente și se amestecă bine cu o lingură până la omogenizare.
Compoziția se pune într-o tavă de tort rotundă cu pereți detașabili unsă cu unt.
Se coace la 180 grade C, în cuptorul preîncălzit pentru 40-50 minute.
Se verifică cu o scobitoare - se introduce scobitoarea în mijlocul tortului, iar dacă aceasta iese curată, atunci tortul este copt.
Se lasă să se răcească în tavă.
Până la răcirea blatului se pregătește siropul.
Într-o crăticioară se toarnă apa și se adaugă zahărul.
Se pune la foc potrivit și se amestecă până la dizolvarea zahărului.
Se lasă să clocotească 4-5 minute, adăugăm Amaretto și oprim focul, apoi se lasă la răcit.
Se trece la prepararea cremei.
Se pune frișca lichidă într-o crăticioară și se adaugă ciocolata neagră ( de preferat de minim 50 % cacao) ruptă în bucățele.
Această crăticioară se pune în bain-marie să se topească bine ciocolata, amestecând constant.
Când s-a topit toată ciocolata, se scoate crăticioara din bain-marie și se lasă la răcit.
Între timp se freacă bine untul (scos cu cel puțin o oră înainte la temperatura camerei) cu zahărul pudră.
Adăugăm ciocolata topită și răcită, Amaretto și amestecăm bine până la omogenizare.
Blatul se taie în două, siropul se împarte în două.
Pe un platou, punem o parte de blat, se însiropează și se unge cu 1/3 din cremă.
Se aranjează cealaltă parte de blat, se însiropează și se ornează cu restul de cremă și pe laterale.
Se dă la rece pentru o ora, apoi se decorează cu fulgi de migdale.
Se mai dă la rece pentru alte 2 ore sau cel mai bine peste noapte.
Poftă bună!

7 comentarii:

  1. Mihaela, ai un premiu la mine pe blog. Pup

    RăspundețiȘtergere
  2. Bună, am o întrebare: ce tavă ai folosit? 24, 26, 28 cm? Nu ai specificat nicăieri (am găsit reţeta şi pe petitchef şi bucataras)... eu am de 28 şi mi-era teamă să nu fie prea mare. Mersi!

    RăspundețiȘtergere
  3. eu am folosit o tava de 24 cm.
    Se pot folosi cantitatile de aici si iese blatul un pic mai subtire sau se mai adauga câte jumatate din cantitate la fiecare ingredient și iese perfect ;)
    Cu cat mai mare, cu atat mai bine :)
    Pupici

    RăspundețiȘtergere
  4. Hеllo there! I cοuld have ѕworn Ι've been to this site before but after browsing through some of the post I realized it's neω
    to me. Νοnetheless, I'm definitely delighted I found it and I'll
    be bookmarking and checking bасk
    often!

    my weblog; Desktop-fotografie studio schmuck

    RăspundețiȘtergere
  5. L-am facut azi. Am redus cate putin din zaharul de la crema si sirop si am folosit cicolata de 85% cacao. E foarte bun. Sigur am sa-l mai fac inca o data, asa ca am sa folosesc si tava indicata de tine. Azi am folosit pe cea de 26, asa ca nu mi-a iesit foarte inalt , dar nici foarte plat. Poate cu forma folosita de tine are sa fie si mai frumos. La gust n-am ce sa fac....e foarte bun. Multumesc !

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...