miercuri, 6 iunie 2012

Dulceață de nuci verzi - varianta neagră


Ingrediente:

1 kg zahăr,
90-100 nuci verzi,
1 pliculeț zahăr vanilat,
zeama de la o lămâie,
1 linguriță sare de lămâie.

Mod de preparare:

Nucile se străpung cu o andrea sau cu un ac mai gros în mai multe locuri.
Se pun apoi în apă pentru 3 zile, apa schimbându-se de 3-4 ori pe zi.
Apa va arăta cam așa de la o schimbare la alta:
După cele 3 zile se scot din apă, se clătesc bine și se curăță de coajă.
Se pun în apă pentru alte 2-3 zile apa schimbându-se de 3-4 ori pe zi.
În acest timp nucile își vor schimba culoarea (scuze dar această poză am ratat să o fac). :)
Facem un sirop din 1 kg zahăr și 3 căni cu apă și se fierbe încet.
Adăugăm nucile clătite bine cu apă rece și se fierb până se leagă bine.
Adăugăm zeama de la o lămâie, sarea de lămâie și zahărul vanilat (ar fi mult mai bine dacă se folosește o păstaie de vanilie).
Se lasă să mai clocotească 1-2 minute și se oprește focul.
După ce se răcește se pune la borcane și se fierb în bain-marie pentru o mai buna sterilizare.

Poftă bună!

4 comentarii:

  1. arata extraordinar de bine si varianta neagra. Ne-am sincronizat bine de tot. Si eu am postat tot reteta de dulceata de nuci verzi..:))

    RăspundețiȘtergere
  2. Mulțumesc, sper să mai găsesc să fac și cealaltă variantă
    Pupici

    RăspundețiȘtergere
  3. Vezi ca te faci de ras spunand ca dulceata o mai pui la fiert in bain-marie. Ai facut o gafa cat turnul Eifel.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. m-am referit la borcane :(
      Si nu am sa inteleg niciodata de ce comentariile rautacioase vin numai de la persoane anonime :))

      Ștergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...