marți, 29 decembrie 2009

Prajitura Matusii



Ingrediente:

  • 60 nuci, 
  • 6 oua, 
  • 200 gr. zahar, 
  • 1+1/2 cana lapte, 
  • 4 lg amidon, 
  • 4 lg zahar,
  • un pachet unt, 
  • esenta vanilie, 
  • zahar vanilat, 
  • zahar pudra




Mod de preparare:
 
Se face blatul. 6 albusuri se bat cu 200 gr. zahar.
Se adauga nucile pisate.
Se unge o tava cu ulei, se pune hartie pergament(se unge si hartia cu ulei), se pune compozitia in tava.
Se coace la 180 grade timp de 20min.
Se scoate tava din cuptor, se inlatura hartia pergament.
Dupa ce s-a racit se pune pe o folie de aluminiu zahar pudra, peste care se pune blatul.
Intre timp se face crema.
Intr-o cratita de aluminiu se pune pe foc 1+1/2 cana lapte, 4 lg zahar si 4 lg amidon. se amesteca cu telul sa nu faca cocoloase.
Se adauga si cele 6 galbenusuri.
Se lasa la racit.
Se adauga un pachet de unt la temperatura camerei, esenta vanilie si zahar vanilat.
Se taie blatul in 2 parti egale.
Se pune crema intre cele 2 foi.
Se pune la rece pentru minim 12 ore.
Incercati-o! Merita!

BON APPETIT!

8 comentarii:

  1. Nu avem de pus faina in blat.
    Incearc-o cu incredere, e o nebunie! Eu o fac de cel putin 4 ori pe an.

    RăspundețiȘtergere
  2. pfffoai mi-ai facut pofta verisoaro , s-o pun pe mama la treaba !!!

    RăspundețiȘtergere
  3. Nu am inteles cate nuci 60 bucati?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cam așa ceva, așa am primit rețeta de la matușica!
      60 nuci sunt aproximativ 250 g :)

      Ștergere
  4. Spuneți-mi va rog despre blat! Al meu a ieșit lipicios si umed! Ce am făcut greșit?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu l-am făcut de multe ori și nu am pățit așa ceva. Poate fi din vina albușurilor, ele trebuiesc bătute ca pentru bezele. Blatul trebuie lăsat să se răcească în tavă. Dacă vă iese lipicios, încercați să scoateți hârtia după ce-l răsturnați pe zahărul pudră - asta pentru blatul de jos, iar cu cel de deasupra procedați la fel. Dacă vă iese umed, încercați cu mai multă nucă.

      Ștergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...